przejdź do zawartości

up

EXPO 2015 Mediolan

W dniach 26-31 października 2015 roku województwo mazowieckie promowało się w polskim pawilonie podczas Expo 2015 Mediolan. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem: „Wyżywienie planety, energia dla życia”.

Wystawa odbywająca się co kilka lat, w różnych krajach, przyciąga rzesze odwiedzających, ciekawych świata ludzi, którzy chcą obejrzeć „świat w pigułce”. Jest to możliwe dzięki obecności na Expo prawie wszystkich państw, które organizują swoje stoiska narodowe, prezentujące w bardzo różnych formach kulturę, atrakcje turystyczne, kuchnię, gospodarkę oraz ciekawostki z życia krajów i jego mieszkańców. Polski pawilon był jednym z najczęściej odwiedzanych oraz najwyżej ocenianych narodowych pawilonów. Jak informują organizatorzy na stronie expo.gov.pl początkowo spodziewano się 800 tysięcy gości (przez pół roku funkcjonowania pawilonu), ostatecznie odwiedziło go  1.670.312 (rekord padł 12 września gdy pawilon odwiedziło ponad 24500) był to więc ogromny sukces Polski i każdego z regionów, które się promowały.

Województwo mazowieckie dzięki finansowemu wsparciu z realizowanego przez Agencję Rozwoju Mazowsza Projektu RPO WM 1.7 „Mazowsze - Promocja gospodarcza serca Polski” którego beneficjentem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego, zaaranżowało tydzień mazowiecki promując region, jego potencjał, kulturę i tradycję, a także nowoczesność i specjalizacje regionu. W dniu 26.10.2015r. pawilon odwiedziła delegacja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w składzie: Pani Janina Orzełowska – Wicemarszałek Województwa, Pan Waldemar Kuliński - Sekretarz Województwa, Pan Rafał Zięba – Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka.

Atrakcje, które czekały podczas Tygodnia Regionu mazowieckiego na odwiedzających łączyły mazowieckie tradycje z nowoczesnością regionu i jego stolicy. Były to między innymi: degustacja pierogów, naturalnego soku jabłkowego oraz słodkości, koncerty realizowane pod nazwą „DJ Chopin Project” z udziałem pianisty wchodzącego w interakcję z miksującym na żywo DJ’em i realizatorami dźwięku oraz obrazu; na scenie przed pawilonem regularnie odbywały się koncerty sztuki hip hop (występ beat boxer’ów i break dancer’a oraz muzyki tanecznej miksowanej na żywo przez DJ’a, którzy przyciągali rzesze głównie młodych ludzi, wchodząc z nimi w interakcje). Ponadto koncertom towarzyszyła akcja plastyczna wykorzystująca sztukę graffiti i przy spontanicznym udziale publiczności w tworzeniu obrazów.

Zaaranżowane zostało studio fotograficzne, które dzięki wykorzystaniu technologii chroma-key dawało gościom możliwość wykonania pamiątkowego zdjęcia na tle charakterystycznych obrazów z Mazowsza i Warszawy. Wyświetlany był mazowiecki film promocyjny, a także funkcjonowała interaktywna podłoga (i-floor) odsłaniająca w trakcie chodzenia po niej charakterystyczne krajobrazy i zdjęcia z regionu i stolicy.

Aktualności

ZAPROSZENIE - wpis do katalogu 2019 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand poddziałanie 3.3.2 PO IR

2018.08.13

Szanowni Państwo, W związku z realizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu projektem „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” podziałanie 3.3.2 PO IR, uprzejmie informujemy, że na stronie https://www.paih.gov.pl/katalog_brands_2019 istnieje możliwość BEZPŁATNEGO wpisu do katalogu targowego na rok 2019

więcej »

Polskie stoisko na targach MEDICA 2018

2018.08.08

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza polskie firmy i startupy z branży medycznej do udziału i skorzystania ze stoiska narodowego, które zostanie zorganizowane przez PARP podczas Międzynarodowych Targów Branży Medycznej MEDICA

więcej »

Warszawa

Londyn

New York

Tokyo

Kursy średnie walut

USD 3,3881 PLN
EUR 4,1724 PLN
CHF 3,4827 PLN
GBP 4,7660 PLN
JPY 3,1483 PLN

(Źródło: NBP, Data pobrania: 2018-04-20)

Partnerzy

left
right