przejdź do zawartości

up

Relacja z targów ANUGA (Kolonia)

W ramach realizacji Projektu pn. „Mazowsze – promocja gospodarcza serca Polski” w dniach 5-9 października 2013 roku zorganizowany został udział mazowieckich przedsiębiorców w targach ANUGA w Kolonii.

Targi ANUGA to największe na świecie Międzynarodowe Targi Spożywcze ANUGA organizowane co 2 lata. Podczas tego wydarzenia spotykają się jednocześnie przedstawiciele świata gospodarki żywieniowej z całego świata - czołowi gracze branży produkcji żywności, napojów, handlu i gastronomii oraz odbiorcy. W wydarzeniu wzięło udział 6 mazowieckich firm. Firmy te prezentowały wspólnie na stoisku Mazowsza swoje produkty: owoce (jabłka), słodycze, przetwory zbożowe, przetwory warzywne, dodatki, barwniki do żywności. 

W tegorocznych targach uczestniczyło 6.777 wystawców z niemal stu krajów. W stosunku do roku 2011 (targi odbywają się w odstępach dwuletnich), liczba wystawców wzrosła,  co wskazuje na pomyślny rozwój branży spożywczej i gastronomicznej. Targi odwiedziło 154 516 zwiedzających.  Powyższe dane potwierdzają zasadność wyboru targów „Anuga” w  Kolonii jako jednego z elementów składających się na promocję gospodarczą województwa mazowieckiego  

W tej edycji targów w centrum uwagi wystawców i zwiedzających znalazła się tak zwana wygodna żywność (convenience food), czyli produkty spożywcze przygotowane w sposób pozwalający nabywcom na szybkie przygotowywanie posiłków. Powodzeniem cieszyła się również żywność organiczna, wegetariańska, tradycyjna i regionalna, produkty tzw. sprawiedliwego handlu (fair trade) oraz produkty typu "free-from", czyli produkty podlegające wymogom określonej diety - bezglutenowej, bezlaktozowej, beztłuszczowej lub innej. W tej kategorii mieści się też żywność niemodyfikowana genetycznie. Zdecydowana większość tegorocznych uczestników targów ANUGA miała je w swej ofercie handlowej, co może świadczyć o postępującej polaryzacji postaw konsumentów.

Aktualności

ZAPROSZENIE - wpis do katalogu 2019 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand poddziałanie 3.3.2 PO IR

2018.08.13

Szanowni Państwo, W związku z realizowanym przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu projektem „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” podziałanie 3.3.2 PO IR, uprzejmie informujemy, że na stronie https://www.paih.gov.pl/katalog_brands_2019 istnieje możliwość BEZPŁATNEGO wpisu do katalogu targowego na rok 2019

więcej »

Polskie stoisko na targach MEDICA 2018

2018.08.08

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości zaprasza polskie firmy i startupy z branży medycznej do udziału i skorzystania ze stoiska narodowego, które zostanie zorganizowane przez PARP podczas Międzynarodowych Targów Branży Medycznej MEDICA

więcej »

Warszawa

Londyn

New York

Tokyo

Kursy średnie walut

USD 3,3881 PLN
EUR 4,1724 PLN
CHF 3,4827 PLN
GBP 4,7660 PLN
JPY 3,1483 PLN

(Źródło: NBP, Data pobrania: 2018-04-20)

Partnerzy

left
right